حذف www از اول اسم دامنه برای بهبود سئو

تغییر از WWW به Non-WWW یکی از مراحل مهم در بهبود سئو و بهینه‌ سازی وب سایت شماست. این تغییر نه تنها به کاهش تکرار محتوا کمک می‌کند، بلکه با ایجاد انطباق میان نسخه‌های سایت، اعتبار و اعتماد کاربران و بهبود سئو و موتورهای جستجو را افزایش می‌دهد.

مراحل تغییر از WWW به Non-WWW برای بهبود سئو :

  1. پشتیبان‌گیری:
    قبل از هر تغییری در سایت، حتماً پشتیبانی از تمام فایل‌ها و پایگاه داده‌های سایت خود ایجاد کنید. این کار مطمئن می‌کند که در صورت بروز مشکل، قادر به بازگردانی سایت خود خواهید بود.اگر از میزبانی وب آفاق هاست استفاده میکنید، میتوانید درخواست بک آپ از تیم پشتیبانی دهید.
  2. ویرایش فایل‌های تنظیمات:
    به فایل .htaccess در ریشه دامنه‌ی سایت خود دسترسی پیدا کنید و دستورالعمل‌های زیر را به آن اضافه کنید:
   RewriteEngine On
   RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.example\.com [NC]
   RewriteRule ^(.*)$ http://example.com/\ [L,R=301]

در این مثال، example.com باید با دامنه وب سایت خود جایگزین شود.

در صورتی که از چندین دامنه برای وبسایت خود استفاده میکنید کد زیر بسیار کارگشا خواهد بود. توجه کنید فقط یکی از کد ها را استفاده نمایید

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.(.*)$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ https://%1/\ [R=301,L]
  1. تغییر آدرس‌ها:
    حالا که تنظیمات انجام شده است، باید تمام آدرس‌های داخلی سایت (لینک‌ها، منابع، و غیره) از نسخه WWW به نسخه Non-WWW تغییر یابند. اگر از یک مدیر محتوا (CMS) استفاده می‌کنید، این تغییر به صورت خودکار انجام می‌شود. در غیر این صورت، باید این تغییرات را دستی اعمال کنید.
  2. تست و تأیید:
    بعد از انجام تغییرات، سایت خود را تست کنید تا اطمینان حاصل کنید که تغییر به درستی اعمال شده است و هیچگونه مشکلی در دسترسی به سایت وجود ندارد. همچنین، از ابزارهای جستجوگر مانند Google Search Console و Bing Webmaster Tools استفاده کنید تا تغییر را تأیید کنید.

با تغییر از WWW به Non-WWW، شما می‌توانید ساختار آدرس‌دهی سایت خود را بهبود داده و علاوه بر بهبود سئو و اعتبار سایت را در موتورهای جستجو افزایش دهید. این تغییر به کاهش تکرار محتوا کمک می‌کند و باعث بهبود سئو و کارایی سایت شما می‌شود.

چرا وبسایت‌ها در ابتدا www دارند؟

وقتی به وبسایتی می‌روید، احتمالاً www را در ابتدای آدرس مشاهده می‌کنید. این علامت پرسش این است که چرا این پیشوند به آدرس وبسایت افزوده می‌شود؟ در این مقاله، به تاریخچه و دلایل مرسوم استفاده از www در URLها پرداخته می‌شود.

۱. تاریخچه www:

  • علامت www ابتدا به عنوان اختصاری از “World Wide Web” یا “وب جهانی” معرفی شد. این اختصار نمادی بود برای اشاره به بخشی از اینترنت که وبسایت‌ها و صفحات وب را شامل می‌شد.

۲. مجاورت با سایر سرویس‌ها:

  • در اوایل دهه ۱۹۹۰، وقتی سرویس‌های دیگری مانند FTP (فایل تراکنشی) و Gopher (یک سامانه جستجو و استراحت) محبوب بودند، www به‌عنوان تمایزی برای وبسایت‌ها وبازگشت به آنها انتخاب شد.

۳. مدیریت ساب‌ دامین ها:

  • استفاده از www به مدیران سرورها این امکان را می‌دهد که ساب دامین ها را مدیریت کنند. به این ترتیب، می‌توانند از امکاناتی مانند انتقال ترافیک و کنترل دسترسی به سایت‌ها بهترین استفاده را ببرند.

۴. مشخصات فنی وب:

  • در ابتدا، برخی از سرویس‌ها و برنامه‌ها نیاز داشتند که بخشی از آدرس باشد که به سرور اطلاعات بیشتری ارائه دهد. این کار با اضافه کردن www انجام می‌شد.

۵. عادت و شناخت عمومی:

  • تاکنون، استفاده از www به‌عنوان یک عادت برای کاربران اینترنت شناخته شده و ادامه این روند به‌عنوان یک نرم‌افزار است.

۶. تبلیغات و بازاریابی:

  • برخی شرکت‌ها از www به‌عنوان قسمتی از برند خود استفاده می‌کنند و این تصمیم از نظر بازاریابی و تبلیغاتی می‌تواند مفید باشد.

۷. آیا همیشه لازم است؟

  • با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از SSL (لایه امنیتی انتقال) برای امانت دادن اطلاعات، بسیاری از وبسایت‌ها دیگر نیازی به استفاده از www ندارند و می‌توانند به‌صورت مستقیم از آدرس اصلی برند خود استفاده کنند.

استفاده از www در آدرس وبسایت به تاریخچه ای دیرینه بازمی‌گردد و از ابتدای توسعه وب مورد استفاده بوده است. هرچند در حال حاضر ممکن است برخی از وبسایت‌ها بدون www برند خود را نشان دهند، اما این تصمیم به شدت به عوامل مختلفی نظیر نوع وبسایت و ترجیحات برند و بهبود سئو آن وبسایت ارتباط دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on telegram
4/5

یک پاسخ به “بهبود سئو و راهنمای تغییر از WWW به Non-WWW”

  1. یکسان سازی آدرس سایت میتونه رنک وبسایت را بهبود بده. اما از متا تگ canonical برای آدرس دهی درست صفحات نباید غافل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

ورود به ناحیه کاربری